Türk Sağlık Sen Kocaeli Şube Başkanı Ömer Çeker Sağlık Sosyal Hizmet Kolunda Görev yapan Kamu Çalışanlarının 2024 ve 2025 yıllarına ilişkin olarak yapılacak 7. Dönem Toplu Sözleşme masasına Türk Sağlık Sen Genel Merkezinin taşıyacağımız konuları ve talepler hakkında Şubede Basın açıklaması yaptı.
Şube
Başkanı Ömer Çeker Yapmış olduğu açıklamada “ 01 Ağustos 2023 tarihinde 2024 ve 2025 yıllarında Kamu Çalışanlarının ve Sağlık
çalışanlarının ekonomik ve Sosyal Hakları için Türkiye Kamu Sen Konfederasyonumuz,
2024 yılı için memur ve emekli maaşlarına refah payı dahil olmak üzere yüzde
100,2 oranında artış isterken, 2025 yılı için ise memur ve emekli maaşlarına
refah payı ile birlikte yüzde 58,4 artış talep etmiştir. Türk Sağlık Sen Genel
Merkezide Sağlık
çalışanlarının ekonomik ve sosyal haklarının pazarlığının yapılacağı süreç 01
Ağustos da başlayacak olup 30 Ağustos da sonlanacaktır. Türk Sağlık Sen Genel Merkezi tarafından
Sağlık Çalışanlarının talep ve istekleri toplu sözleşme masasına taşınacaktır.
Diyen Başkan Çeker Türk Sağlık Sen’in Sağlık Sosyal Hizmet
Kolunda görev yapan çalışanlar için tespit ettikleri taleplerini açıkladı.
TÜRK
SAĞLIK-SEN
7.
DÖNEM TOPLU SÖZLEŞME TALEPLERİ
MALİ VE SOSYAL TALEPLER
-Döner
sermayesiz kurum ve kuruluşlarında çalışan kamu görevlilerine 666 sayılı KHK
ile ödenen “denge tazminatı” gelir vergisi matrah dışında tutulurken, 375
sayılı KHK ile sağlık çalışanlarına ödenen “sabit ek ödeme” süregelen gelir
vergisi hesaplamasında matraha dâhil edilmektedir. Bunun sonucu sağlık
çalışanları hem daha erken yüksek vergi dilimlerine girmekte hem de taban ve
teşvik ödemelerinde mağduriyet yaşamaktadır. Bu anlamda ivedi bir düzenleme
yapılmalıdır.
-Birinci dereceye ulaşan
tüm kamu görevlilerine 3600 ek gösterge verilmesi,
-Sağlık ve Sosyal Hizmet
Koluna ilişkin 6. Dönem Toplu Sözleşmenin ‘İdari izinlerde nöbet ücreti’
başlıklı 44. Maddesi uyarınca resmi ve dini bayram tatili sebebiyle verilen
idari izin günlerinde fiilen görev yapanlara izin yahut ücret ödenmesi
yönündeki düzenlemenin 7. Dönem Toplu Sözleşme metnine alınması, ayrıca idari
izinli olunan günlerin personelin mesai saatlerinden düşülmesi ve aylık mesai
saatlerinin buna göre hesaplanması,
-Genel idare ve yardımcı
hizmetler sınıfına mensup personellerin özel hizmet tazminatlarının eğitim
durumu ve kadro pozisyonu gözetilerek yükseltilmesi için gerekli düzenlemenin
yapılması,
-Dini
bayram tatillerinde verilen %25 artırımlı nöbet ücretlerinin arife günü de
verilmesi ve bu günlerde tutulan nöbetlerin karşılığı doğrudan ücret ödenmesi,
-İcap nöbetlerinin ödenmesinde
yaşanan sorunların bir düzenleme ile ortadan kaldırılarak icap nöbeti tutan
hekim dışı tüm personele 657 Sayılı Kanun’un Ek-33. maddesine göre nöbet ücreti
ödenmesi ve yapılan ödemelerden damga vergi hariç herhangi bir vergi kesintisi
yapılmaması adına icap nöbeti tanımının yeniden düzenlenmesi,
-657 Sayılı Kanun’un Ek-33.
maddesinde belirtilen ve ücret ödenebilecek nöbet saatlerinden fazla nöbet
görevi verilmemesi, eğer verilmesi gerekli ise söz konusu üst sınırın, Anayasa
Mahkemesi Kararı sonucu icap nöbetlerinde olduğu gibi kaldırılarak belirtilen
sürelerden fazla nöbet tutulması halinde gerekli ücretlerin ödenmesi ve angarya
niteliği taşımayan görevlendirmelerin yapılması,
-657 sayılı Kanun’un Ek-33. Maddesi uyarınca ödenen
nöbet ücretlerine esas gösterge rakamlarının Teknik Hizmetler ve Genel İdari
Hizmetler sınıfı personeller için ayrı ayrı belirlenerek Sağlık Hizmetleri
Sınıfı personel ile eşitlenmesi,
-30 Mart 2018 tarihli ve 30376 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar ile Sözleşmeli Personele
Ek Ödeme Yapılmasına Dair Kararda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Karar ile 4/C
kapsamında iken 4/B kapsamına alınan personelin 65 yaşını beklemeden yaşlılık
veya malullük aylığına hak kazandıkları tarihte resen emekli edilmelerine
ilişkin mevzuatta değişiklik yapılarak, adı geçenlerin 65 yaşına kadar
çalışmalarının sağlanması,
-2016
ve 2017 yıllarını kapsayan 3. Dönem Toplu Sözleşmede yer alan “İlave derece
verilmesi” düzenlemesinin, Sağlık Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatında görev
yapan 4/B statüde görevli sözleşmeli personel, 4924 sayılı Kanun, 5258 sayılı
Kanunun 3 üncü maddesinin ikinci fıkrasının son cümlesi ile 663 sayılı KHK’nın
45/A maddesine göre imzalanan sözleşme kapsamında çalışan personel ve vekil ebe
ile hemşire olarak çalışanlar ile diğer kamu kurumlarında sözleşmeli personel
olarak çalışmakta iken kadroya geçirilen ve kadrolu olarak istihdam edilip 1
derece uygulamasından yararlanmayanlara da ilave 1 derece verilmesi,
-7411
sayılı Kanun ile 5434 sayılı yasaya eklenen ek 84. Madde gereği 5510 sayılı
yasaya tabi tabip ve diş tabipleri dışında kalan hekim dışı çalışanların da 5434
sayılı yasaya tabi olanlar gibi emekli aylıklarıyla birlikte ilgili ilave
ödemelerden faydalandırılması,
-Tabip dışı sağlık
personelinin mesleki mali sorumluluk sigortası kapsamına dahil edilmesi ve
sigorta primlerinin tamamının kurumca karşılanması yönünde düzenleme yapılması,
-Sağlık Bakanlığında hizmet alımı
yöntemi ile yapılan görüntüleme, laboratuvar vb. işlemlerin devlet memurları eliyle
yaptırılması,
-Sağlık Bakanlığı ile diğer kurum
ve üniversite hastaneleri arasındaki geçişler bir takvime bağlanmalı ve yılda
en az 1 defa olacak şekilde düzenleme yapılmalıdır,
-Engelli
kadrosu ile göreve başlayanlar veya görevde iken engelli olanlar ile şehit ve
gazi yakınlarına ek ödemeye ilişkin yönetmeliklerde belirtilen tablolarda ayrı
ek puan düzenlenerek, pozitif ayrımcılık sağlanması,
-Eş ve çocuk yardımlarının
arttırılarak makul bir seviyeye getirilmesi,
-Eşi çalışmayanlara, emeklilik
sonrasında da aile yardımının devam etmesi,
-Çalıştıkları ilçenin dışında
başka bir sağlık kuruluşunda muayene olmak için sevk edilen personele ödenen
tedavi yolluklarının günümüz şartlarına göre düzenlenmesi,
-İş yükü ve iş yoğunluğu nedeni
ile mesleğin yıpratıcı olması göz önüne alınarak, meslekte 25 yılını dolduran
sağlık çalışanlarının nöbetten muaf tutulması ve bu hususta kurum
inisiyatifinin kaldırılması,
-Giyim yardımlarının günümüz
piyasa şartlarına uyarlanması ve ülke genelinde yeknesaklığın sağlanması,
-Ağız ve Diş Sağlığı
Merkezlerinde görev yapan personellerin ücretsiz yemek yardımından
yararlandırılması hususunda gerekli düzenlemelerin yapılması,
-Memur
unvanıyla görev yapan kamu çalışanlarının 4’lük kadronun altına düşürülmemesi
nedeniyle yeşil pasaport alamamaları, ayrıca Genel İdari Hizmetler sınıfında
görev yapan kamu çalışanlarına 1’lik kadro verilmesi, Yardımcı Hizmetleri Sınıfı
personelinin de aynı haktan yararlandırılması, yine Hizmetli kadrosunda görev
yapan personellerin sınava tabi tutulmaksızın bir defaya mahsus olmak üzere
VHKİ kadrosuna geçirilmeleri,
-Spor müsabakalarında
görevlendirilen sağlık personellerine verilen harcırah miktarının günümüz
şartlarına göre arttırılarak ayrıca kamu kurum ve kuruluşlarınca düzenlenen
spor müsabakalarında görevlendirilen personelin de bu kapsama dâhil edilmesi ve
bu görevlendirmelerin gönüllülük esasına göre yapılması,
-Sağlık Müdürlüğü çalışanlarına ödenen seyyar görev tazminatlarının devamlılık
arz edecek şekilde sürekli ödenmesinin sağlanması,
-Taşınır Kayıt Kontrol
yetkilisi, veznedar gibi memurlardan kesilen kefalet sandığı aidatının hak sahiplerine
nemalandırılarak ödenmesi için düzenleme yapılması,
-Sözleşmeli personelin iş
sonu tazminatına hak kazanmak için fiilen 2 yıllık çalışma şartının 1 yıla
düşürülmesi,
-Sağlık çalışanlarının
stajda geçirdikleri sürelerin emeklilik hesabında değerlendirilmesi,
-Kullanılamayan yıllık
izinleri işçilerde olduğu gibi ücretinin verilmesi,
-Kamuda görev yapan
mühendisler ile avukat unvanlı çalışanların ücretlerinin artırılması yönünde
düzenleme yapılması,
-THS’da Kimyager
unvanıyla görev yapan kamu çalışanlarının 3600 olan Ek göstergelerinin 4200’e
çıkarılması adına 657 sayılı DMK’nun 1 sayılı cetvelinin THS başlığı altındaki (b)
bendinden çıkarılarak (a) bendine alınması,
-Uzman hemşire unvanını
alan çalışanlara Maliye Bakanlığınca kadro verilmesinin sağlanması,
-Yüksek lisans yapmış tüm
sağlık çalışanlarına uzman kadrosu verilerek maaş artışının da uzman kadrosuna
göre belirlenmesi,
-Hudut ve Sahiller Genel
Müdürlüğünde görev yapan gemi adamlarının görev tanımlarının belirlenmesi,
hizmet sınıflarının da teknik hizmetler sınıfı olarak değiştirilmesi,
- Sağlık Fizikçilerinin,
teknik hizmetler sınıfına dâhil edilerek; Fizik veya Fizik Mühendisliği
unvanının özlük haklarından faydalandırılmalarının sağlanması,
-24 saat esası ile
çalışılan kurumlarda gece nöbeti tutan personeller için 4857 sayılı İş Kanununa
tabi çalışanlarda olduğu gibi gece nöbetlerinin farklı ücretlendirilmesinin
sağlanması,
-Eşi özel sektörde
çalışan sözleşmeli personellerin kadrolu personellerde olduğu gibi, atama ve
nakillerinde 1 yılın sonunda aile birliği mazeretinden yararlanması,
-Dini bayramlarda emeklilere verilen bayram
ikramiyesinin aktif çalışan bütün kamu çalışanlarına da verilmesi,
-2022 ve
2023 yıllarını kapsayan 6. Dönem Toplu Sözleşmenin ‘Milli Parklardan
Yararlanma’ başlıklı 43. maddesi gereğince milli parklar ve tabiat parklarına
girişlerde sağlık iş koluna giren çalışanlardan ücret alınmaması yönündeki düzenleme
Tarım ve Orman Bakanlığınca uygulanmamıştır. Hükmün uygulanmasını sağlayacak
düzenlemenin yapılması,
-03.03.2023
tarihinde Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren, 08.09.1999 öncesi ilk
defa sigortalı olanların emekli aylığına hak kazanmasında yaş şartını kaldıran
düzenleme kapsamının genişletilmesi, 08.09.1999 tarihi ile 01.10.2008 tarihleri
arasında ilk defa sigortalı olanların da kapsama dahil edilmesi, ayrıca 2008
sonrası sigortalı olanların mağduriyetlerinin giderilmesi için ise gerekli
mevzuat çalışmalarının yapılması,
-Sağlık
Bakanlığı, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ve YÖK haricindeki kamu kurum ve
kuruluşlarında görev yapan SHS sınıfına bağlı sağlık çalışanlarının mali ve
sosyal haklarının eşitlenmesi adına iyileştirmelerin yapılması gerekmektedir.
DÖNER
SERMAYE VE EK ÖDEME TALEPLERİMİZ
-Döner
sermaye sisteminin kaldırılarak, tüm personele tek ödeme kalemi haline
getirilmesi, ayrıca yapılan
bu sabit ek ödemelerin kişilerin maaşına dahil edilmesinin sağlanması, bu
mümkün değil ise Sağlık Kurum ve Kuruluşlarında
çalışan kamu görevlilerinin döner sermaye ek ödemelerinin ve tüm gelirlerin
emeklilik hesaplamalarına dâhil edilmesi,
-Sağlık
Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ve Aile Hekimliği sisteminde görev
yapan çalışanlar için “disiplin durumu” nedeniyle yapılacak ek ödeme
kesintilerine ilişkin mevzuat değişikliği yapılması,
-Sağlık Bakanlığı ile Yükseköğretim Kurulu
Başkanlığı döner sermaye ek ödeme yönetmeliklerinde aktif çalışılan gün
hesabına dahil edilen ‘hakem hastane tarafından onaylanan heyet rapor süreleri’
ifadesinde yer alan hakem hastane şartının kaldırılması,
-Çalışanlarının yıllık izinlerinde teşvik
ödemelerinden kesinti yapılmaması için yönetmeliğin revize edilmesi,
-657 sayılı DMK’nun 103. maddesi uyarınca ‘zorunlu
olarak’ şua izni kullandırılan radyoloji çalışanlarının bu izin sürelerinde
teşvik ödemesine ilişkin kesintinin yapılmaması,
-Mevzuata
‘risk’ tanımının getirilerek, riskli birimden faydalanma, tahdidi sayılma
yöntemi ile değil, risk tanımına giren birim bazında değerlendirilmesi ve özellik
arz eden riskli birim kapsamının genişletilerek risk faktörü taşıyan tüm
birimlerin Onkoloji, Sterilizasyon, Kan Bankası, Röntgen-Laboratuvar Birimleri
vb., İntaniye, Afarez Ünitesi, kimyasal malzemelerle hizmet sunulan hastanelerin
(örneğin Çevresel Hastalıklar Hastanesi, Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri gibi) bu
kapsama dahil edilmesi için 209 sayılı Kanun ve 2547 sayılı Yükseköğretim
Kanunun 58. maddesi ve ilgili yönetmelikte düzenlemeler yapılması,
-Sözleşmeli statüde
çalışmakta iken kadroya geçirilen ancak tüm mali haklarını döner sermaye
bütçesinden alan çalışanların mali haklarının genel bütçeye aktarılması,
-696 sayılı KHK ile 4/C
geçici personel pozisyonundan 4/B sözleşmeli pozisyona geçirilen çalışanlar ile
Genel İdari Hizmetler, Teknik Hizmetler ve Yardımcı Hizmetler Sınıflarında
görev yapan personellerin taban ücretlerinin tavana takılması nedeniyle
yararlanamadıkları taban ve teşvik ek ödemelerinden faydalandırılmalarının
sağlanması,
-Sadece yataklı
servislerin değil, tüm birim sorumlularına ilave 10 puan verilmesi,
-Sağlık Bakanlığı Merkez
Teşkilatı, Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü, Türkiye İlaç ve
Tıbbi Cihaz Kurumu uhdesinde görev yapanlar ile araştırmacı unvanlı
çalışanların aylıkları ile birlikte aldıkları 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnameye göre belirlenen sabit ek ödeme oranlarının % 20 artırımlı olarak
ödenmesi,
-Sağlık Bakanlığı Merkez
Teşkilatı, Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü, Türkiye İlaç ve
Tıbbi Cihaz Kurumu uhdesinde görev yapanlar ile araştırmacı unvanlı
çalışanların 209 sayılı Kanun ve bu kanuna dayanak tutularak yürürlüğe konulan
ek ödeme yönetmeliği kapsamına alınması ve ilgili kurumlarda görev yapan
çalışanların da döner sermaye ödemesinden yararlanması,
-Sağlık Bakanlığı bünyesinde
gerek 663 sayılı KHK gerekse 4046 sayılı kanun çerçevesinde görev yapan araştırmacı
unvanlı personellerin mali kayıplarının giderilmesi ve özlük haklarının
iyileştirilmesi,
-Sağlık Bakanlığı Ek
Ödeme Yönetmeliği EK-4 sayılı
“Artırımlı Ödeme Yapılacak Hizmet Sunum Alanı Tablosu”nun 3. Satırında yer alan
‘Diyaliz Ünite-Merkezi’nin, Acil Servis (2. Seviye) ile aynı satır olan 2.
satıra alınarak bu birimde görev ifa eden personelin 0,30 yerine 0,60
katsayından faydalanmasının sağlanması, yine 3. satırda yer alan Anjiyografi
biriminin Ameliyathane hizmetleri gibi 1. satıra alınarak bu birimde görev yapan
personelin 0,30 yerine 0,80 katsayından faydalanmasının sağlanması,
-Tüm gelirlerin emekliliğe yansıtılması, ayrıca gelir vergisinin %15’ e
sabitlenmesi,
-Döner Sermaye Yönetmeliklerinde belirlenen
Kadro-Unvan katsayılarının artırılması gerekmektedir.
ÖZLÜK HAKLARI VE ÇALIŞMA ŞARTLARINA DAİR TALEPLER
-Tüm personelin görev
tanımlarına uygun olarak çalıştırılmalarının sağlanması, görev tanımı dışına
çıkan işlerde personelin bu görevleri yerine getirmemesi, reddedebilmesi adına gerekli
düzenlemelerin yapılması,
-Sağlık Kurumlarında
çalışan tüm personellerin fiili hizmet zammından faydalandırılması için yasal
düzenleme yapılması, bu yararlanmanın her 5 yıl için 1 yıl olacak şekilde
düzenlenmesi,
-Sağlık kuruluşlarına
nakledilen hastaların hastanelere nakil, teslim ve kabulündeki sorunların
giderilebilmesi açısından bu işlemleri tanımlar ve düzenler nitelikte bir
düzenlemenin yapılması,
-Sağlık Kurum ve Kuruluşlarında çalışan kamu görevlilerinin mesleki
hastalık tanımlarının yapılması gerekmektedir,
-Yatan
hastaya ve il dışı sevk edilen hasta yakını memura refakat izni verilmesi
gerekmektedir,
Söz konusu refakat izni
durumu 657 sayılı DMK’nun 105. maddesinin son fıkrasında belirtilen “Ayrıca,
memurun bakmakla yükümlü olduğu veya memur refakat etmediği takdirde hayatı
tehlikeye girecek ana, baba, eş ve çocukları ile kardeşlerinden birinin ağır
bir kaza geçirmesi veya tedavisi uzun süren bir hastalığının bulunması hâllerinde,
bu hâllerin sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi şartıyla, aylık ve özlük
hakları korunarak, üç aya kadar izin verilir.” şeklinde düzenleme olarak
algılanmaktadır.
Ancak, bu husus Devlet
Memurlarının Tedavi Yardımı ve Cenaze Giderleri Yönetmeliği’nin ‘Eşlik Etme
Zorunluluğu’ başlıklı 27. maddesinde;
Yatan Hastaya Sevk
“Yatakta tedavi edilenlerin, hastalıkları
gereği yanlarında bir kimsenin bulundurulmasının zorunlu olduğu tedaviyi yapan
sağlık kurumunun raporu ile belgelendiği takdirde, hastaya biri eşlik
ettirilir…
İl
Dışı Sevk
Hastanın
tedavi edilmek üzere başka bir yere gönderilmesi sırasında yanında bir kimsenin
bulundurulmasının zorunlu olduğu hastayı gönderen sağlık kurumu veya
kuruluşunun raporunda belirtildiği takdirde, hastaya biri eşlik ettirilir.”
şeklinde hüküm altına alınarak belirtilmektedir.
-Yüksek Lisans yapan kamu görevlilerinin bitirmiş oldukları yüksek lisans
eğitimlerinin üst öğrenim (intibak) gibi değerlendirilerek mali ve özlük
haklarına doğrudan etkisinin sağlanması,
-Lisans tamamlama programının tüm ön lisans programlarını
kapsayacak şekilde genişletilmesi, eğitim durumu mazereti ile tayin
olan personelin daha sonra YÖK’den gelen görüşe göre okuduğu bölümün sağlıkla
ilgili bir alan olmadığı gerekçe gösterilerek atamasının iptal edilmemesinin
önüne geçilmesi,
-Genel İdari Hizmetler Sınıfında
görev yapan personellerinde özel sektörde çalıştığı sürelerin, Sağlık
Hizmetleri Sınıfında çalışanlar gibi kazanılmış hak aylıkları ile senelik izin
hesabında dikkate alınması ayrıca sağlık hizmetleri sınıfı personelinin de özel
sektörde çalıştığı sürelerin kazanılmış hak aylığı ve senelik izinlerinin
yanında Sağlık Bakanlığı Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinde geçen hizmet
puanına da esas alınması,
-Mutemet, satın alma gibi mali
risk içeren birimlerde görev yapan kamu çalışanlarına bu unvanların verilmesi
ve ücretlerinin buna göre belirlenmesi,
-Şef unvanlı çalışanların temsil,
imza yetkileri gibi sorumluluklarından kaynaklı mali ve sosyal haklarında
iyileştirme yapılması,
-Kurumlar arası naklen atama
kurasının bir takvime bağlanarak, her yıl düzenli olarak yapılmasının
sağlanması,
-Unvan değişikliği ve
görevde yükselme sınavlarında mülakatın kaldırılması ve bu sınavların mevzuatta
belirtilen süreler içinde her yıl düzenli olarak açılmasının sağlanması,
özellikle tüm çalışanları kapsayacak şekilde düzenlenmesi, Tıbbi Dokümantasyon
ve Sekreterlik mezunları, Veteriner Sağlık mezunları Sağlık Kurumları
İşletmeciliği vs. gibi sağlıkta üst öğrenim bitirenlerin sağlık teknikeri unvan
değişikliği sınavlarına dahil edilmesi, Teknik Hizmetler sınıfındaki tüm
unvanları kapsaması, ayrıca katılımcılardan sınav ücreti alınmaması,
-Anayasamızda öngörülen
Eğitim ve Öğrenim Hakkının sağlanması adına Sağlık Bakanlığı Atama ve Yer
Değiştirme Yönetmeliği'nde geçen eğitim durumu nedeniyle atanma hükmündeki “sağlık
ile ilgili bir alanda en az 4 yıllık örgün öğrenim” ibaresinde yer alan 4 yıl
koşulunun kaldırılması, ayrıca yüksek lisans yapan personellerin de bu haktan
faydalandırılmaları,
-Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu kapsamında çalışanların, çalışma alanlarının kamera ile
izlenmemesi, mesai giriş ve çıkışlarında parmak izi uygulamasının kaldırılması,
-Ambulans kazaları sonucunda
yaralanan veya hayatını kaybeden ambulans şoförleri ile ambulans içerisinde
görevli sağlık çalışanları, hasta ve refakatçilerine yüksek teminatlı ferdi
kaza sigortası yapılmak suretiyle söz konusu personel ve ailelerinin
mağduriyetlerinin giderilmesi için gerekli düzenlemenin yapılması,
-Sağlık çalışanlarına,
sağlık kurumlarında kendilerine ve 1. derece yakınlarına muayenelerde öncelik
tanınması,
-Sağlık kurum ve
kuruluşlarında çalışan tüm sağlık çalışanlarına yapılan periyodik muayenelerden
ve bu muayenelerde kullanılan ilaç ve aşılardan ücret alınmaması için gerekli
düzenlemenin yapılması,
-Tıpta ve diş hekimliğinde uzmanlık eğitimi mevzuatına göre uzman olmuş
uzman tabip, uzman (TUTG), tabip, uzman diş tabibi, diş tabibi ve eczacı
unvanındaki personeli olarak tanımlanan Stratejik personelin özelde çalışan eşi
nedeni ile eş durumu mazeretlerinde yer alan gün sayısı ve devlet hizmet
yükümlülüğü sırasında bu haktan faydalanamayacağına ilişkin kısıtlamalar ile
eğitim mazereti tayin hakkı kısıtlamasının kaldırılması,
-19.11.2014 tarihinden sonra
sağlık önlisans programlarından mezun olan adaylarında lisans tamamlamaya
başvurmalarının sağlanması,
-Eş durumu mazeret
atamalarındaki bölge hizmet grubu şartının kaldırılması ile karşılıklı yer
değiştirme (Becayiş) hakkının kullanılmasında aynı hizmet bölgesi şartının
kaldırılması ve bu haktan yararlandırma hususunda kurumların takdirine
bırakılmaması,
-Kurumların tamamında servis
uygulaması getirilmesi ve servisten yararlanamayan personele ulaşım ücreti ödemesinin
yapılması veya ulaşım kartı verilmesi,
-Sağlık çalışanlarının
faydalanabilecekleri sağlık evi, konuk evlerinin hayata geçirilmesi,
-Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık
Genel Müdürlüğü, Adli Tıp Kurumu gibi kurumlarda ayni olarak verilmesi mümkün
olmayan yemek yardımının 112 İstasyonlarında olduğu gibi nakdi olarak ödenmesi,
-Askeri hastanelerden Sağlık
Bakanlığı’na devredilen personellerin sosyal ve özlük haklarının korunması,
-Sağlık
Bakanlığı'na bağlı Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri'nde görev yapan diş
teknisyenlerinin iş yükünün olağanüstü derecede arttıran yönergenin objektif
kriterlere göre revize edilmesi gerekmektedir.
SÖZLEŞMELİ PERSONELE DAİR TALEPLER
-Mazeret atama taleplerine
ilişkin 1 yıl çalışma şartının kaldırılması,
-Sözleşmeli personele eğitim durumundan
dolayı naklen atanma veya bu mazerete dayalı geçici görevlendirme hakkının
verilmesi, yine özel sektörde çalışan eşi nedeniyle naklen atanabilme ve kurumlar
arası nakil hakkının tanınması,
-Sözleşmeli idareci sistemine son
verilmesi,
-Sözleşmeli personelin
maaş ve döner sermaye bordrolarının internet ortamında e-bordro sistemi
oluşturularak yayınlanması,
-Sözleşmeli
personellerin çalıştıkları kurumun kapatılması sonucu yapılan iptal ihdaslarının
tercih hakkına göre yapılması hususunda düzenleme yapılması gerekmektedir.
AİLE HEKİMİ VE AİLE
SAĞLIĞI ÇALIŞANLARINA DAİR TALEPLER
-Kamu dışı aile sağlığı
çalışanlarına iş sonu tazminatı verilmesi,
-Aile Hekimliği Kanununun 3.
Maddesi uyarınca aile sağlığı çalışanları için belirlenen 1,5 katı oranındaki
brüt sözleşme ücretinin en az 3 katı şeklinde düzenlenmesi adına gerekli
mevzuat çalışmasının yapılması,
-Aile Hekimliği uygulaması kapsamında görev yapan
hekim dışı sağlık çalışanlarına yapılan destek ve teşvik ödeme oranlarının
arttırılması,
-
Aile Sağlığı Çalışanlarına aile birliği, sağlık vb. nedenlerle il dışı yer
değişikliği hakkı verilmesi yönünde gerekli düzenlemenin yapılması,
-Aile Sağlığı
Çalışanlarının giyecek ve yiyecek yardımından yararlandırılması adına gerekli
düzenlemenin yapılması,
-Aile Sağlığı Merkezi
çalışanlarına (Ebe, Hemşire vb.) gezici sağlık hizmet sunumunda hekimlerde
olduğu gibi gezici sağlık hizmeti ücretinin ödenmesi,
-Aile Sağlığı
Merkezlerinde çalışan personellerin izin, hastalık, eğitim gibi görevi başında bulunmadıkları
dönemde yapılan kesintilerin sonlandırılması ve yerlerine vekalet edecek aile
hekimliği çalışanı bulma zorunluluğunun kaldırılması gerekmektedir.
SENDİKAL
HAKLAR
-4688 sayılı Kamu
Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu'na göre üyelik, üyelikten
istifa ve çekilmenin kanuni formlarla olması gerektiği, personelin üyeliğe
ilişkin dilekçelerine göre işlem yapılmaması,
-Makam,
mevki ve nüfuzunu kullanarak kamu çalışanları arasında sendikal ayrım gözeten
ve sendikal hakların kullanımına engel olanlar hakkında cezai müeyyide uygulanması
yönünde Valilik ve Kaymakamlıkların bir genelge ile uyarılması, bu konuda
yapılan şikâyetlerin ilgili kurumların merkez teşkilatlarınca
değerlendirilmesi,
-Üniversitelerde
oluşturulan personel ile ilgili komisyonlara sendika temsilcisinin iştirak edebilmesi
için yasal düzenleme yapılması,
-Sendika şube başkan,
başkan yardımcıları ve işyeri temsilcilerinin sendikal eğitim ve toplantı için
alınan izinlerde döner sermaye ek ödeme kesintisi yapılmaması,
-Sendikal eğitim
toplantılarına iştirak edecek olan işyeri sendika temsilcilerinin söz konusu
toplantı suresince idari izinli sayılması yönünde düzenleme yapılması,
-4688 Sayılı Kamu
Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanununun 23. Maddesinde geçen
Sendika işyeri temsilcilerinin de iş yeri sendika temsilcileri gibi haftada 4
saat izin kullanmaları,
-Sendika şube yönetim
kurulu üyeleri ile iş yeri sendika temsilcilerinin haftalık kullanmış oldukları
4-8 saatlik sendikal izin sürelerinin, nöbet süreleri hesaplanırken çalışılmış gün
sürelerine dahil edilmesi,
-İş kolumuz bünyesinde
bulunan merkez ve taşradaki kurum ve kuruluşlardaki sosyal diyalogun sağlanması
açısından sivil toplum kuruluşları ve sendikaların da katılacağı bir platform
oluşturulması,
-Kurumlardaki
komisyonlarda yetkili sendika dışındaki sendikalara da yer verilmesi,
-4688 sayılı Kanunun 29.
Maddesi gereğince belirlenen Toplu Sözleşme Hakem Heyetinin yapısının
değiştirilmesi,
-4688
sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu'nda değişiklik yapılarak
grev hakkının verilmesi gerekmektedir.
KADIN
ÇALIŞANLARIN HAKLARINA YÖNELİK TALEPLER
-657 sayılı DMK’nun 104.
Maddesi uyarınca verilen analık izin süresinin 24 haftaya çıkarılması,
-657 sayılı DMK’da
düzenleme altına alınan yarı zamanlı çalışma hususunun hayata geçirilmesi adına
Sağlık Bakanlığınca ilgili yönetmeliğin yürürlüğe konulması,
-İşyerlerinde çalışan
sayısı dikkate alınarak başta Şehir Hastaneleri olmak üzere kreşlerin açılması
ve sayılarının artırılması,
-Çocuğun
okul öncesi dönemlerinde kreş ücretlerinin idare tarafından karşılanması, kreş
hizmetlerinin 24 saat hizmet verilen kurumlar dikkate alınarak bu saatler
üzerinden hizmete geçirilmesi,
-Nöbet ve fazla çalışma
gibi yoğun iş yükünün cinsiyete ve ailenin korunması ilkesine göre belirlenerek
giderilmesi,
-Aile
hayatıyla iş hayatının uyumu konusunda çalışmalar yapılarak, kadın çalışanların
korunması bakımından çalışma saatlerinin düzenlenmesi gerekmektedir.
ÜNİVERSİTE
HASTANELERİNDE ÇALIŞANLARIN HAKLARINA YÖNELİK TALEPLER
-Yükseköğretim
Kurumu tarafından Atama ve Yer Değiştirmeye yönelik özel olarak yasal
düzenlemenin yapılarak Üniversitelere bağlı Sağlık Kurum ve Kuruluşlarında
görev yapan personele de atama imkânının verilmesi,
-Görevde
Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavlarının 2 yılda 1 yapılması, bu sınav sonundaki
sözlü sınav uygulamasının kaldırılması, yazılı sınavdaki başarı puan
sıralamasına göre işlem yapılması, puan eşitliği halinde hizmet yılına göre
işlem yapılması, her durumda eşitlik olur ise kura çekilmesi,
-Döner sermaye
dağıtımındaki adaletsizliklerin giderilmesi adına sistemin yeniden revize
edilmesinin sağlanması ve döner sermaye katsayılarının artırılması,
-Sağlık Bakanlığındaki
uygulamaya paralel olarak Sertifikalı personelin ek ödemelerine ilave 10 puan
verilmesi,
-Rektör
seçimlerinde sağlık çalışanları ve diğer kamu görevlilerinin de oy hakkının
olması,
-Üniversite hastanelerinde yaşanan iş yoğunluğunun
giderilmesi adına personel eksikliğinin giderilmesi gerekmektedir.
AİLE VE SOSYAL HİZMETLER
BAKANLIĞI ÇALIŞANLARININ HAKLARINA YÖNELİK TALEPLER
-6. Dönem Toplu
Sözleşmenin “Sağlık ve Sosyal Hizmet Koluna İlişkin Toplu Sözleşmenin” “Bazı
sosyal hizmet çalışanlarına ek ödeme artışı” başlıklı 36. Maddesinde yer alan;
“2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu kapsamında yaşlı ağır engelli ve çocuklara
yönelik hizmet veren yatılı sosyal hizmet kuruluşlarında, kadın konuk
evlerinde, şiddet önleme ve izleme merkezlerinde ve sosyal hizmet
merkezlerindeki şiddetle mücadele irtibat noktalarında fiilen görev yapan
personele 375 sayılı KHK’ya ekli (I) sayılı cetvele göre yararlanmakta
oldukları ek ödeme oranına 20 puan ilave edilir.” Madde hükmünün kapsamının
genişletilerek, Aile ve Sosyal İl Müdürlükleri, Sosyal Hizmet Merkezleri ile
Çocuk Evleri Koordinasyon Merkezlerinde fiilen görev yapanların ek ödeme oranlarına
20 puan ilave edilmesinin sağlanması hususunda gerekli düzenlemenin yapılması,
-Aile ve Sosyal Hizmetler
Bakanlığı uhdesinde ASDEP olarak görev yapmakta iken 7433 sayılı Kanunla
kadroya geçirilen personellerin Aile Sosyal Destek Uzmanı olarak kadro ihdaslarının
yapılması ve Genel İdari Hizmetler Sınıfında yer almaları nedeniyle yaşadıkları
mağduriyetlerin giderilerek, kendilerine eğitim durumlarına uygun olan
psikolog, sosyolog, sosyal çalışmacı gibi unvanların verilmesi, unvanlarına
uygun hizmet sınıflarında görev almalarının sağlanması adına gerekli mevzuat
çalışmalarının yapılması,
-Aile ve Sosyal Hizmetler
Bakanlığı uhdesinde Destek Personeli olarak görev yapan personellerin görev
tanımlarının belirlenmesi, 7433 sayılı Kanun ile kadroya geçirilirken “şoför,
aşçı, bahçıvan, hastabakıcı, gassal” unvanlı kadrolar dışında kalanların
“Hizmetli” unvanlı kadrolara atanmış olmaları nedeniyle bu personellerin kendi
unvan ve hizmet sınıfına uygun kadrolarda (Temizlik, elektrik
teknikeri/teknisyeni vb.) çalıştırılmaları hususunda gerekli mevzuat
çalışmalarının yapılması,
-Görev yapan tüm
öğretmenlere eğitim yılına hazırlık ödeneği ödenmesi,
-Aile ve Sosyal Hizmetler
Bakanlığı ve taşra teşkilatına bağlı kurum ve kuruluşlarda görev yapan öğretmen
kadrosundaki personelin ek ders, ek ödeme adaletsizliğinin ve dengesizliğinin
giderilmesi,
-Aile ve Sosyal Hizmetler
Bakanlığı ile diğer kurumlar arasında MEB vb. kurumlar arası geçiş ve nakil
konusunda kolaylık sağlanması, ayrıca kurum içinde düzenlenen mazeret
atamalarının genişletilerek özellikle öğrenim durumu mazeretine de yer
verilmesi,
-Milli Eğitim Bakanlığında
uzman öğretmen olarak çalışanlar gibi, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığında
çalışan öğretmenlere de uzmanlık ve başöğretmenlik unvanları getirilerek, artırımlı
ek ders ücreti ödemesi yapılmak suretiyle de, bu unvanın özlük haklarından
yararlandırılmalarının sağlanması,
- Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nda
Sağlık Hizmetleri sınıfında görev yapan meslek elemanlarının özlük haklarının
Sağlık Bakanlığında görev yapan meslek elemanlarının özlük hakları ile
eşitlenmesi ve yatılı kuruluşlarda çalışan, hemşire, psikolog, sosyal
çalışmacıların ek ödemelerinin yükseltilmesi
-Aile ve Sosyal Hizmetler
Bakanlığında görev yapan yüksek lisans ve doktora yapmış personeller için ek
ders ücretlerinin sırasıyla %5 ve %15 şeklinde artırımlı ödenmesi,
-Aile ve Sosyal Hizmet
Bakanlığında, merkez ve müdürlüklerde görev yapan öğretmenlerin haftalık ek
ders sürelerinin saatle sınırlandırılmaması,
-Aile ve Sosyal Hizmetler
Bakanlığında çalışan personellere, ek ödeme ve tüm gelirlerin emekliliğe
yansıtılması ve yıpranma payının verilmesi için gerekli yasal düzenlemenin
yapılması,
- Aile ve Sosyal
Hizmetler Bakanlığında çalışan personellere “sosyal hizmet tazminatı” ödenmesi,
-Nöbet ücretlerinin artırılması ve haftalık 40 saati aşan çalışmalar için de nöbet ücreti ödenmesi,
-Bakanlık
bünyesinde çalışan ve herhangi bir ek ödeme almayan Tabip, diş tabibi,
diyetisyen, hemşire ve buna benzer diğer kadrolarda görev yapan personelin
maaşlarında yükseltmeye gidilmesi ve bu personellerin faydalanabileceği 375
Sayılı KHK da düzenlendiği gibi bir ek ödeme sisteminin getirilmesi
gerekmektedir.
ADLİ TIP KURUMUNDA
ÇALIŞANLARIN HAKLARINA YÖNELİK TALEPLER
-Adli
Tıp Kurumu çalışanlarının “Görev Tanımlarının” mevzuatta düzenlenmesi,
-Personel
eksikliğinde dolayı kadrolu personel teminin yapılması ve Unvan Değişikliği ve
Görevde Yükselme Sınavları için çalışmaların ivedilikle yapılması,
-Adli
Tıp Kurumu çalışanlarının, ek ödeme ve tüm gelirlerin emekliliğe yansıtılması
ve yıpranmaya payının (fiili hizmet zammı) verilmesi için gerekli yasal
düzenlemenin yapılması,
-Adli Tıp Kurumunda
görevli mühendis, kimyager, biyolog gibi bilirkişilik yapan, adli tıp uzmanı
harici personellerin döner sermaye ek ödeme katsayılarının artırılması ile
otopsi teknisyen/teknikerlerinden otopsiye girenlere riskli birim katsayısından
ilave ek ödeme yapılması ve bu ilave ek ödemenin otopsi başına yapılması
gerekmektedir.” Diyerek sözlerini sonlandırdı.